O mnie

Kontakt do mnie dobraewangelia@wp.pl. oraz fcb Kefas Ewediel

czwartek, 11 stycznia 2024

47. Dwóch świadków.

 


Dwóch świadków

Słowo Boże jest pisane w taki sposób iż pewne informacje dotyczące wydarzeń tożsamych z końcem czasów są umieszczone w różnych księgach i przedstawiają różne informacje wzajemnie uzupełniające się. Bóg zadbał o to by zrozumienie proroctw uzależnione było od znajomości całej Biblii a nie jej fragmentów lub poszczególnych ksiąg. Pismo Święte jest jak wielkie puzzle które trzeba złożyć aby odczytać poprawnie list dany nam od Samego Boga. Jeśli ktoś pozbawia się choć małej części tej wspaniałej Układanki to nie będzie w stanie złożyć jej do końca. 

Objawienia 11:3,4

 " I dam dwom moim świadkom moc, i będą, odziani w wory, prorokowali przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni. (4) Oni to są dwoma drzewami oliwnymi i dwoma świecznikami, które stoją przed Panem ziemi."

Kto jest tymi dwoma świadkami?

Zachariasza 4:11-14 

 " Wtedy odezwałem się i zapytałem go: Co oznaczają te dwa drzewa oliwne po prawej i po lewej stronie świecznika? (12) I powtórnie odezwałem się, i zapytałem go: Co oznaczają te dwie gałązki drzew oliwnych, które dwiema złotymi rurkami wypuszczają z siebie oliwę do złotych lamp? (13) Wtedy on odpowiedział mi: Czy nie wiesz, co one oznaczają? I odpowiedziałem: Nie, mój panie! (14) A on odrzekł: To są dwaj pomazańcy, którzy stoją przed Panem całej ziemi."

Hebrajskie słowo jakiego użyto w Ks. Zachariasza to הַיִּצְהָ֑ר yitshar i analizując fragmenty gdzie one występuje np. Księdze Powtórzonego Prawa 14:23 i 18:4 oznacza pierwociny w postaci oliwy ( dos. synowie oliwy).

Objawienia 14:1,4

 "Potem ujrzałem: a oto Baranek stojący na górze Syjon, a z Nim sto czterdzieści cztery tysiące, mające imię Jego i imię Jego Ojca wypisane na czołach."

 "  To ci, którzy z kobietami się nie splamili: bo są dziewicami; ci, którzy Barankowi towarzyszą, dokądkolwiek idzie; ci spośród ludzi zostali wykupieni na pierwociny dla Boga i dla Baranka"

Rzymian 11:24

 " Bo jeżeli ty, odcięty z dzikiego z natury drzewa oliwnego, zostałeś wszczepiony wbrew naturze w szlachetne drzewo oliwne, o ileż pewniej zostaną wszczepieni w swoje drzewo oliwne ci, którzy z natury do niego należą"

Dwoma Świadkami z Apokalipsy są wybrani w Chrystusie pochodzący zarówno z Izraela cielesnego (szlachetne drzewo oliwne ) jak i z pogan ( dzikie z natury drzewo oliwne ) którzy stali się Izraelem duchowym są oni wykupieni jako pierwociny. I to właśnie oni będą prorokować po Wielkim Ucisku przez 1260 dni. Okres ten jest czasem w którym ma rządzić Bestia o siedmiu głowach wraz z antychrystem czyli Bestii o rogach baranka. Oni również będą walczyć z "dwoma świadkami" czyli wybranymi Boga którzy będą głosić Słowo Boże. Będzie to okres prześladowań na ludzie Bożym o którym mówił Chrystus ( Mateusza 24:9-11, Łukasza 2:16, Objawienia 6:11, Objawienia 13:10), dlatego jeśli ktoś liczy na pochwycenie albo przemieszczenie na pustynie i że ominie go to co znosili również pierwsi naśladowcy Chrystusa, ryzykuje utratą wiary podczas prób jakie zgotuje pierwsza Bestia i antychryst.

Mateusza 15:24

" Lecz On odpowiedział: Jestem posłany tylko do owiec, które poginęły z domu Izraela."

Jana 10:16

"Mam także inne owce, które nie są z tej owczarni. I te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu mego, i nastanie jedna owczarnia, jeden pasterz."

Podobny podział możemy wywnioskować ze słów Chrystusa który mówił o jednej owczarni. Owce zaginione z domu Izraela (pierwsi uczniowie z Izraela) i inne/drugie owce (uczniowie/chrześcijanie z pogan). 

 Jeśli ktoś inaczej rozumie te kwestię to z chęcią się zapoznam z inną interpretacją gdyż każdy może zauważyć coś co umknęło mi i może wnieść dużo w proces poznania tych wersetów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

50. Z deszczu pod rynnę

  Wielu opuszczając szeregi KRK porzuca bałwochwalstwo, naukę o czyśćcu i kult maryjny itp. sądząc że to wystarczy do zbawienia. Lecz prawda...