O mnie

Kontakt do mnie dobraewangelia@wp.pl. oraz fcb Kefas Ewediel

czwartek, 9 listopada 2023

37. Proroctwa, czy są ważne?

 


Pewien człowiek zaczął studiować Biblię i po niedługim czasie Słowo Boże dotknęło jego serca tak bardzo że wiara w Boga wypełniała jego życie i nadała mu sens. Jedna myśl tylko nie dawała mu spokoju. W jego głowie rodziło się pytanie dlaczego Bóg umieścił w Swoim Liście do ludzi proroctwa i wiele liczb i okresów czasu z nimi związanych? Przerażała go skala kłamstw na świecie oraz niepokojące wydarzenia które miały obecnie miejsce. Poprosił Boga o pomoc aby wyjaśnił mu znaczenie proroctw, gdyż sam nie był w stanie ich zrozumieć a wiedział że są one ważne i nie widnieją one dla ozdoby.

Bóg wysłał do niego 10 ludzi. Każdy z nich miał dziesiątą część z całości która była odpowiedzią na jego modlitwy.

Pierwszy człowiek nie należał do żadnego wyznania, kościoła i zboru. Więc został potraktowany nie poważnie i odrzucony.

Drugi nie wierzył w trójcę, i też nie został wysłuchany.

Trzeci był młody i został odtrącony.

Czwarty zapytany czy jest nowonarodzony odpowiedział: kto to taki? Więc też został potraktowany jak wiatr.

Piąty nie wierzył w piekło i niebo po śmierci. Został odtrącony.

Szósty mówił o tajemnicach świata i został odrzucony jako "teoretyk spiskowy"

Siódmy nie uznawał Jezusa za Boga Wszechmocnego i skończył jak reszta.

Ósmy nie stosował się do diety biblijnej. Nie został wysłuchany.

Dziewiąty wierzył że zbawienie jest możliwe przez wiarę którą potwierdzają uczynki i wytrwanie w niej do śmierci. Został odrzucony.

Dziesiąty nie wierzył w ducha świętego jako osobę. Podzielił los całej reszty.

W ten sposób mimo iż Bóg dał mu odpowiedź nie przyjął jej i został z niczym. 

2 Piotra 1:20,21 (BWP)

" Przede wszystkim jednak pamiętajcie o tym, że nikt nie jest w stanie sam zrozumieć żadnego z proroctw zawartych w Piśmie. Albowiem nie z woli ludzkiej powstały proroctwa; to jakby Duchem Świętym niesieni przemawiali święci mężowie. "

Nie ma człowieka któremu Bóg powierzyłby wykładnię wszystkich proroctw. Taki ktoś mógłby popaść w pychę uznając się za wybrańca. Dlatego Bóg rozdziela poznanie cząstkowe poszczególnym osobom. A jakie to osoby? Nie są to ci którzy sami przed sobą uchodzą za namaszczonych przez Boga mniemając że duch Boży spoczął na nich. Są to raczej ci którzy przejawiają owoce tego ducha. Nie sądząc o sobie więcej niż powinno. 

Być może jesteś jednym z tych którego posty, komentarze, artykuły czytałem. Być może odwiedziłem twoją stronę, bloga, zapoznałem się z wykładem i treściami jakimi się dzielisz. Nie robiłem tego aby cię trolować i publicznie obalać twoje poglądy ale badać z wnikliwością to co prezentujesz. Dlaczego? Dlatego że być może ty jesteś jednym z tych dziesięciu wysłanych do mnie a ja nie chcę przeoczyć tego momentu. Dlatego bracie bądź siostro - jeśli chcesz przekazać mi coś wartościowego to proszę cię o jedno. Potwierdź to Słowem Bożym bo w innym wypadku nie odbiorę twoich słów jako przekazu od Boga a wezmę je jako ludzkie. Jeśli poprzesz je wersetami to ja z pokorą i starannością je przeanalizuję.

 Interpretacja proroctw które publikuje jest moim poznaniem i nie śmiem stwierdzać że jest mi to dane od Boga bo jestem prochem ziemi który pragnie przez te słowa ostrzegać i mobilizować ludzi do wytężania sił w poszukiwaniu prawdy. Nie jestem prorokiem i a informację zawarte tutaj są wynikiem badań wielu ludzi z którymi utrzymuje kontakt i moich braci i sióstr w wierze. 

Nie bądź ofiarą syndromu "raka" który sprawia że wycofujesz się, odwracasz głowę i zatykasz uszy kiedy ktoś porusza tematykę proroctw i odpowiedz sobie sam: Po co Bóg zawarł w Swoim Słowie proroctwa? Oczywiście że wzrost duchowy i praca nad swoim usposobieniem na wzór Chrystusa jest na pierwszym miejscu ale coraz wyraźniej widzę jak liderzy religijni oraz influencerzy chrześcijańscy usypiają większość wierzących hipnotycznym budyniem, powtarzając utarte frazesy teologiczne będące owocem pracy założycieli popularnych denominacji chrześcijańskich, bagatelizując znaki czasu które widać za oknem. 

Daniela 12:4

"Ale ty, Danielu, zamknij te słowa i zapieczętuj księgę aż do czasu ostatecznego! Wielu będzie to badać i wzrośnie poznanie."

Jeśli mamy cząstkowe poznanie to złóż te cząstki w całość i unieś się ponad podziały religijne. Pamiętaj że słowa Apokalipsy kierowane są do siedmiu zborów/zgromadzeń/kościołów a nie do jednego. Dlatego będą kolejne odsłony Apokalipsy i ksiąg prorockich ponieważ one również są Słowem Bożym których nie powinniśmy lekceważyć zwłaszcza teraz gdy czas niewiedzy się skończył (Dz. Ap. 17:30) a tajemnice zaczynają być odpieczętowane (Dan.12:9,10). 

Apokalipsa 22:16 (BWP)

"Ja, Jezus, posłałem mego anioła, aby wydał świadectwo o tym, co powinny wiedzieć Kościoły. Ja jestem Odroślą i Potomkiem Dawida. Gwiazdą Jutrzenką."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

50. Z deszczu pod rynnę

  Wielu opuszczając szeregi KRK porzuca bałwochwalstwo, naukę o czyśćcu i kult maryjny itp. sądząc że to wystarczy do zbawienia. Lecz prawda...